Aleja Wielkiej Wyspy to blisko 4 km nowej drogi, dwa mosty i dwa wiadukty, 9 km dwukierunkowych ścieżek rowerowych i ponad 12 km chodników. Cała trasa od ul. Krakowskiej do ul. Adama Mickiewicza uzyskała pozwolenie na użytkowanie. Jest już dostępna dla kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych i rowerzystów.
Inwestycja zmieniła komunikacyjnie wschodnią część Wrocławia. Dzięki ominięciu centrum miasta i dwóch ważnych komunikacyjnie placów, czas podróży znacznie się skrócił. Trasa ułatwi także dojazd do kluczowych wrocławskich inwestycji takich jak: zoo, Hala Stulecia czy Stadion Olimpijski.
Budowa alei
Realizacja inwestycji rozpoczęła się w grudniu 2020 roku.
W tym czasie wybudowano:
- drogi, ścieżki rowerowe i chodniki,
- nowe mosty nad Oławą i Odrą,
- wiadukty na przecięciu alei z ul. Wilczą oraz ul. Wittiga,
- węzły drogowe,
- skrzyżowania.
Trasa wiedzie przez urokliwe tereny. Widać z niej Oławę i jej rozlewisko, Odrę i wały powodziowe, park Wschodni oraz las Rakowiecki.
Rola nadzoru budowlanego
Pracownicy nadzoru budowlanego z Wrocławia przeprowadzili kontrolę obowiązkową inwestycji. Postępowanie w sprawie udzielenia pozwolenia na użytkowanie alei Wielkiej Wyspy zakończyło się 19 grudnia br.
W tym dniu Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla miasta Wrocławia wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie nowej trasy.
Most Olimpijski nad Odrą
Jest to jeden z najdłuższych mostów Wrocławia. Jego długość wynosi 700 metrów. Most ma ciekawą konstrukcję, mianowicie jest w środku jest pusty. Mimo to spełnia najwyższe parametry wytrzymałościowe.
Most Na Wilczym Kącie
Z kolei most Na Wilczym Kącie to 350 metrowa przeprawa łącząca dwa brzegi Oławy. Ma klasyczną konstrukcję łukową w zielonym kolorze. Z mostu rozpościera się widok na rozlewiska Oławy i las Rakowiecki.