Nowa kładka to pierwszy w Warszawie most na Wiśle przeznaczony wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Połączyła Śródmieście, na wysokości ulicy Karowej z Pragą Północ, na wysokości ulicy Okrzei. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla m. st. Warszawy wydał pozwolenie na jej użytkowanie tuż przed Świętami Wielkanocnymi.
12 marca 2024 r. inwestor tj. Miasto Stołeczne Warszawa złożył wniosek do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy o pozwolenie na użytkowanie nowej przeprawy.
Wniosek dotyczył drogi rowerowej wraz z kładką, dopuszczenia ruchu pieszego, infrastruktury technicznej, a także zagospodarowania terenu.
Rola nadzoru budowlanego
25 marca br. nadzór budowlany przeprowadził kontrolę obowiązkową inwestycji.
Po dwóch dniach na jej podstawie Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla m. st. Warszawy wydał pozwolenie na użytkowanie mostu. Pierwsi spacerowicze i rowerzyści skorzystali z przeprawy w czwartek, 28 marca.
Nowy symbol Warszawy
Przeprawa szybko stała się popularnym miejscem rekreacji dla pieszych i rowerzystów, zarówno mieszkańców stolicy jak i turystów. Spacerowicze mogą podziwiać panoramę centrum z nowego punktu na mapie miasta, a przy okazji korzystać z drewnianych siedzisk.
Inwestycja zmieni wygląd okolicznych terenów, szczególnie po praskiej stronie. Obecnie trwa rewitalizacja ulicy Okrzei. Odmieni się również okolica ulicy Karowej na Powiślu. Planowane jest jej całkowite przebudowanie.
Kładka w liczbach
- 7 podpór z żelbetu,
- 452 metry długości (o 127 metrów więcej niż w przypadku londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych obiektów tego typu),
- od 7 do 16 metrów szerokości,
- 2 rampy przerzucone nad bulwarami na wysokości Wybrzeża Kościuszkowskiego.