Obwodnica Strykowa ma duże znaczenie dla układu komunikacyjnego całej zachodniej Wielkopolski. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Poznaniu dopuścił obwodnicę do ruchu 22 sierpnia br.
Nowa obwodnica ma klasę GP, co oznacza ruch główny przyśpieszony. Jej długość wynosi ponad 3 km.
Inwestycja poprawiła warunki i bezpieczeństwo ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Dzięki niej poprawi się także przepustowość samego Strykowa. Wcześniej przez jego środek przebiegała droga krajowa. Obecnie ta trasa będzie służyła wyłącznie lokalnej społeczności.
Ponadto zmniejszono liczbę skrzyżowań i zlikwidowano bezpośrednie wjazdy na drogę z pól i posesji. Te rozwiązania skróciły podróż między Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem.
Budowa obwodnicy
Prace budowlane rozpoczęły się w lutym 2023 r. W ramach inwestycji powstały:
- odcinek drogi krajowej nr 32 o długości 3,075km,
- 3 skrzyżowania typu rondo,
- infrastruktura dla pieszych i rowerzystów,
- 2 wiadukty,
- 7 przepustów.
Działania nadzoru budowlanego
W sierpniu br. Wielkopolski Inspektor Nadzoru Budowlanego rozpatrzył zawiadomienie inwestora o zakończeniu budowy obwodnicy.
Zawiadomienie zostało poprzedzone uzyskaniem 13 sierpnia br. decyzji o pozwoleniu na użytkowanie przepustów i wiaduktów.
22 sierpnia WINB w Poznaniu wydał zaświadczenie o braku sprzeciwu do zakończenia budowy obwodnicy. Dzięki temu już następnego dnia pierwsi kierowcy mogli przejechać nową trasą.