Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Nowa obwodnica w Wielkopolsce z pozwoleniem na użytkowanie

Powrót
Na zdjęciu widać pustą drogę asfaltową, która łagodnie skręca w lewo. Na prawym poboczu stoi znak informujący o skręcie w prawo w kierunku Strykowa.

Obwodnica Strykowa ma duże znaczenie dla układu komunikacyjnego całej zachodniej Wielkopolski. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Poznaniu dopuścił obwodnicę do ruchu 22 sierpnia br.

Nowa obwodnica ma klasę GP, co oznacza ruch główny przyśpieszony. Jej długość wynosi ponad 3 km.

Inwestycja poprawiła warunki i bezpieczeństwo ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Dzięki niej poprawi się także przepustowość samego Strykowa. Wcześniej przez jego środek przebiegała droga krajowa. Obecnie ta trasa będzie służyła wyłącznie lokalnej społeczności.

Ponadto zmniejszono liczbę skrzyżowań i zlikwidowano bezpośrednie wjazdy na drogę z pól i posesji. Te rozwiązania skróciły podróż między Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem.

Budowa obwodnicy
Prace budowlane rozpoczęły się w lutym 2023 r. W ramach inwestycji powstały:

  • odcinek drogi krajowej nr 32 o długości 3,075km,
  • 3 skrzyżowania typu rondo,
  • infrastruktura dla pieszych i rowerzystów,
  • 2 wiadukty,
  • 7 przepustów.

Działania nadzoru budowlanego
W sierpniu br. Wielkopolski Inspektor Nadzoru Budowlanego rozpatrzył zawiadomienie inwestora o zakończeniu budowy obwodnicy.

Zawiadomienie zostało poprzedzone uzyskaniem 13 sierpnia br. decyzji o pozwoleniu na użytkowanie przepustów i wiaduktów.

22 sierpnia WINB w Poznaniu wydał zaświadczenie o braku sprzeciwu do zakończenia budowy obwodnicy. Dzięki temu już następnego dnia pierwsi kierowcy mogli przejechać nową trasą.