Rozpoczynamy testy nowych funkcjonalności Systemu do Obsługi Postępowań Administracyjnych w Budownictwie (SOPAB). Nowe funkcje testować będą urzędnicy z organów administracji architektoniczno-budowlanej z całej Polski, w ramach trwającego pilotażu systemu.
SOPAB to system tworzony przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, który pozwala na elektroniczne tworzenie i obsługę wszystkich niezbędnych dokumentów w zakresie procesu budowlanego. W założeniu system ma być wygodny i łatwy w obsłudze, dlatego na każdym etapie jest testowany przez docelowych użytkowników.
Rozwój systemu
Po zakończeniu tworzenia podstawowego oprogramowania SOPAB w ubiegłym roku, przyszedł czas na rozwój nowych funkcji.
Aktualnie pilotaż wspiera m.in.:
- rozwój i wdrożenie funkcji raportowania na potrzeby GUS,
- rozwój integracji z serwisem eBudownictwo Wnioski,
- poszerzenie zakresu danych prowadzonych spraw,
- wprowadzenie automatyzacji przy nadawaniu wybranych statusów,
- dodawanie stron postępowania i pełnomocników do spraw.
Istotnym elementem realizowanym w ramach pilotażu będzie także identyfikacja czynników ważnych dla sprawnej integracji z systemem obsługi kancelaryjnej EZD PUW.
Rola organów
Zaangażowanie organów terenowych w pilotaż wpływa na efektywność dalszych działań rozwojowych systemu. Rola organów polega na:
- dostarczaniu analitykom szczegółowych informacji na etapie opracowywania funkcjonalności
- testowaniu wygody użytkowej (UI/UX)
- opiniowaniu konkretnych propozycji rozwojowych
- wspieraniu nowych grup użytkowników
Pierwszy powszechny system
SOPAB to pierwszy, bezpłatny, ogólnopolski i centralny system do prowadzenia postępowań administracyjnych w budownictwie. System docelowo pomoże skrócić czas pracy po stronie urzędnika m.in. poprzez wyeliminowanie powtarzalnych czynności.