Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Pilotaż nowych funkcji systemu SOPAB

Powrót
laptop, na ekranie SOPAB

Rozpoczynamy testy nowych funkcjonalności Systemu do Obsługi Postępowań Administracyjnych w Budownictwie (SOPAB). Nowe funkcje testować będą urzędnicy z organów administracji architektoniczno-budowlanej z całej Polski, w ramach trwającego pilotażu systemu.

SOPAB to system tworzony przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, który pozwala na elektroniczne tworzenie i obsługę wszystkich niezbędnych dokumentów w zakresie procesu budowlanego. W założeniu system ma być wygodny i łatwy w obsłudze, dlatego na każdym etapie jest testowany przez docelowych użytkowników.

Rozwój systemu
Po zakończeniu tworzenia podstawowego oprogramowania SOPAB w ubiegłym roku, przyszedł czas na rozwój nowych funkcji.

Aktualnie pilotaż wspiera m.in.:

  • rozwój i wdrożenie funkcji raportowania na potrzeby GUS,
  • rozwój integracji z serwisem eBudownictwo Wnioski,
  • poszerzenie zakresu danych prowadzonych spraw,
  • wprowadzenie automatyzacji przy nadawaniu wybranych statusów,
  • dodawanie stron postępowania i pełnomocników do spraw.

Istotnym elementem realizowanym w ramach pilotażu będzie także identyfikacja czynników ważnych dla sprawnej integracji z systemem obsługi kancelaryjnej EZD PUW.

Rola organów
Zaangażowanie organów terenowych w pilotaż wpływa na efektywność dalszych działań rozwojowych systemu. Rola organów polega na:

  • dostarczaniu analitykom szczegółowych informacji na etapie opracowywania funkcjonalności
  • testowaniu wygody użytkowej (UI/UX)
  • opiniowaniu  konkretnych propozycji rozwojowych
  • wspieraniu nowych grup użytkowników

Pierwszy powszechny system

SOPAB to pierwszy, bezpłatny, ogólnopolski i centralny system do prowadzenia postępowań administracyjnych w budownictwie. System docelowo pomoże skrócić czas pracy po stronie urzędnika m.in. poprzez wyeliminowanie powtarzalnych czynności.

Więcej o SOPAB