Szkolenia z wprowadzania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków dobiegły końca. Szkolenia online zgromadziły ponad 2 000 urzędników z całej Polski chcących wysłuchać jaka jest rola urzędu w procesie składania deklaracji dot. źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych, jak wygląda proces uwierzytelniania urzędnika i jaka jest instrukcja wprowadzania danych do systemu.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to bardzo ważne narzędzie wspierające wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. Dzięki szczegółowym danym o budynkach będziemy wiedzieć o wiele więcej na temat sytuacji w mieszkalnictwie. CEEB stanowić będzie również narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej do kreowania polityk i programów walki z niską emisją. Problem smogu w naszym kraju występuje od co najmniej kilkudziesięciu lat a zanieczyszczenia pochodzące z gospodarstw domowych, które ogrzewane są przez spalanie niskiej jakości paliw są główną przyczyną występowania smogu. Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków ma pomóc zarówno organom samorządowym jak i obywatelom w walce ze smogiem.
Aby to się jednak zadziało Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków musi zostać zasilona o dane, które od 1 lipca będziemy zobowiązani podać składając deklarację. Deklaracja została stworzona w taki sposób, żeby jej wypełnienie nie było skomplikowane i zajmowało kilka minut. Formularz deklaracji można znaleźć pod adresem https://zone.gunb.gov.pl/.
Już od 1 lipca przeszkoleni i uwierzytelnieni urzędnicy będą wspierać właścicieli i zarządców budynków w wypełnieniu ustawowego obowiązku