Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Umowa na budowę systemu EKOB podpisana!

Powrót
house

5 lutego br. podpisaliśmy umowę z wykonawcą systemu EKOB – Elektronicznej Książki Obiektu Budowlanego.

Elektroniczna Książka Obiektu Budowlanego będzie aplikacją, w której każdy właściciel lub zarządca będzie dokonywał wpisów w następującym zakresie:

  • informacje o obiekcie budowlanym,
  • informacje o właścicielach i zarządcach obiektu budowlanego,
  • informacje o przeprowadzanych kontrolach,
  • ekspertyzy i opinii techniczne dotyczące obiektu budowlanego,
  • roboty budowlane związane z obiektem budowlanym po oddaniu do użytkowania,
  • katastrofy budowlane,
  • decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczących obiektu budowlanego.

EKOB zostanie wdrożony z początkiem 2023 r. i jest projektem, który docelowo ma być realizowany w 100 % cyfrowo. Do 2027 r. będzie możliwość prowadzenia dokumentu w formie papierowej i elektronicznej, ale od  2027 r. stosowanie wersji elektronicznej będzie obowiązkowe.