Inwestycja składa się z terminala autobusowego i pętli tramwajowej oraz parkingu samochodowego P+R. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Krakowie Powiat Grodzki wydał pozytywne decyzje na użytkownie węzła.
Nowy węzeł ma zapewnić dogodne połączenie tramwajowe mieszkańcom północnej części Krakowa i gmin ościennych z centrum miasta. Do tej pory byli oni pozbawieni takiego szybkiego środka transportu. Teraz będą mogli skorzystać z linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Dwuetapowa budowa
Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego realizowana była etapami.
Inwestor rozpoczął budowę na początku lipca 2020 r. Pierwsza część inwestycji została ukończona po
2 latach, w sierpniu 2023 r. Druga część budowy zakończyła się pod koniec ubiegłego roku.
Parking ma:
- ok. 460 miejsc postojowych na dwóch poziomach,
- stacje do ładowania samochodów elektrycznych,
- wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Nadzór budowlany
Pracownicy nadzoru budowlanego przeprowadzili aż 38 kontroli inwestycji. Kontrola obowiązkowa pierwszej części inwestycji trwała 5 dni i zakończyła się we wrześniu 2023 r. Natomiast kontrola obowiązkowa drugiego etapu inwestycji zakończyła się w grudniu ub. r.
Na ich podstawie Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Krakowie Powiat Grodzki wydał dwie pozytywne decyzje dopuszczające do użytkowania poszczególne etapy inwestycji.
Dzięki temu 2 września 2023 r. została dopuszczona do ruchu trasa od ul. Doktora Twardego do ul. Banacha. 8 stycznia br. został uruchomiony terminal autobusowy wraz z obsługą pasażerów na pętli tramwajowej. Natomiast od 12 stycznia kierowcy mogą korzystać z parkingu P+R.