Ostatnie zmiany w systemie e-CRUB usprawniły działanie wyszukiwarki. W efekcie zmian łatwiejsze jest wyszukiwanie danych osób wpisanych Centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane (e-CRUB).
Wprowadzone zmiany dotyczą zarówno wyszukiwarki publicznej, z której może korzystać każdy obywatel, jak i wyszukiwarki dla organów nadzoru budowalnego i administracji architektoniczno-budowlanej.
Dotychczas wyszukiwanie osób było możliwe po imionach i nazwiskach, które były zawarte w decyzjach o nadaniu uprawnień budowlanych. Ich odpowiednikiem w rejestrze GINB jest karta zawodowa.
Korzyści z modyfikacji wyszukiwarki
Dzięki ostatniej modyfikacji można wpisywać w wyszukiwarce aktualne dane, którymi posługuje się osoba posiadająca uprawnienia budowlane. Jest to duże ułatwienie np. w przypadku zmiany stanu cywilnego i zmiany nazwiska.
Dodatkowo możliwe jest wyszukiwanie danych poprzez wpisanie tylko jednego imienia z dwóch i nazwiska, bądź samego nazwiska.
Uproszczone zostało także wyszukiwanie nazwisk dwuczłonowych. Niezależnie od tego, czy użyje się łącznika, czy spacji - system wyszuka osobę.
Zmiany w wyszukiwarce dla organów
Wszystkie modyfikacje zostały wprowadzone także w wyszukiwarce dla organów nadzoru budowlanego i administracji architektoniczno-budowlanej.
Ponadto pracownicy organów zyskali możliwość:
- wydrukowania informacji o wyszukanej osobie. Wydruk jest opatrzony datą, godziną, imieniem i nazwiskiem osoby, która go sporządziła, logo systemu e-CRUB,
jak również sygnaturą oraz QR kodem sygnatury do weryfikacji dokumentu; - weryfikacji wydruku. Znajdująca się na końcu dokumentu niepowtarzalna sygnatura (w postaci ciągu alfanumerycznego oraz kodu QR) pozwala potwierdzić
w systemie, że weryfikowany dokument został wydrukowany w konkretnym dniu
i o konkretnej godzinie, a dane znajdujące się na nim dotyczą wybranej osoby; - sortowania wyników wyszukiwania (nazwisko/imię/izba).